fredag 18 september 2009

Rösta på söndag!


Den 20 september är det val till Svenska kyrkan. Då hoppas jag att du går och röstar och att du lägger din röst på Socialdemokraterna!

Vi socialdemokrater jobbar för en öppen och demokratisk folkkyrka. Vi driver en modern politik för Svenska kyrkans utveckling.

Din röst kan också hjälpa till att stoppa Sverigedemokraternas inflytande i kyrkan. Deras politik handlar bland annat om att förstärka fördomar mot Sveriges muslimer och de kräver att Svenska kyrkan aktivt ska motverka ”utbredningen av islam”.

Som socialdemokrat kan jag aldrig ställa upp på detta. För mig har alla människors lika värde oavsett religiös övertygelse. Jag tänker rösta imorgon. Jag hoppas att du gör det också!

På bilden syns Olle Burell (S) som kaniderar till Kyrkomötet.

0 kommentarer:


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and BMW Cars. Powered by Blogger