fredag 13 mars 2009

En lördag i Oslo med norska partivänner



Nu på fredagseftermiddagen flyger jag till Oslo på uppdrag av Socialdemokraterna i Stockholms län. Jag ska tillsammans med kommunalrådet i Nynäshamn, Ilja Batljan, vara partidistriktets representanter på Arbeiderpartiet i Akershus fylkes (vårt vänpartidistrikt i Norge) årsmöte.


Förutom våra fomella uppdrag ser jag framemot att träffa flera i mitt nätverk av lite yngre socialdemokrater i Skandinavien. Jag har under åren i SSU och Socialdemokraterna lärt känna många norska partivänner och flera av dem finns i Osloregionen.


Under själva årsmötet ser jag speciellt fram emot att få lyssna till Det Norske Arbeiderpartis partisekreterare Martin Kolberg som förutom en briljant strateg också är en oerhört varm och sympatisk person.

0 kommentarer:


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and BMW Cars. Powered by Blogger