måndag 4 maj 2009

Sigtuna kommuns näringslivsklimat i topp!

Idag presenterades Svenskt Näringslivs årliga ranking över näringslivsklimatet i landets kommuner. Undersökningen grundar sig dels på en faktainsamling och dels på enkäter och intervjuer med företagsledare. Sigtuna kommun har under flera år hamnat högt upp i listan. I år slog vi dock rekord med en nionde plats!


Jag har under årens lopp varit ganska kritisk till en del av faktan som ligger till grund för renkingen. Liksaså tycker jag intervjuunderlaget har varit för litet. Den kritikien kvarstår naturligtvis även ett framgångsår som detta.

Jag vill först och främst tacka kommunens näringslivschef som tillsammans med många andra anställda gör så att vårt näringslivsklimat är så gott. Lika självklart är tacket till alla företag och företagare som jag som kommunalråd har ett gott samarbete med - ni är ovärderliga för utvecklingen i vår kommun!
Nu ska vi tillsammasn försöka förbättra oss ytterligare. Vi behöver fler och växande företag, inte minst i dessa tider.
Jag noterade också att Sigtuna kommun den S-styrda kommun i landet, som med råge hamnar högst i mätningen. Det är mer trist än något annat och uppfodrande för mina partivänner.

0 kommentarer:


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and BMW Cars. Powered by Blogger