torsdag 20 maj 2010

Medverkade i SVT:s Aktuellt igår kväll: Jag värnar den solidariska medelklassen och (S) ska vara det självklara valet för dem!

Igår kväll medverkade jag i SVT:s aktuellt. Där gav jag min syn på socialdemokratin och Stockholmsregionen.

Jag kommer alltid stå upp för väljarna i Sigtuna kommun och deras väl och ve. Ibland stämmer det inte riktigt överens med den officiella S-linjen, men vi är ett stort parti med högt till tak så det känns inte problematiskt.

Jag vet att väldigt många i medelklassen sympatiserar med oss i grunden - det ska vi ta vara på, inte förskjuta! För mig är det klassisk socialdemokratisk politik - när vi har varit som mest framgångsrika har vi samlat breda grupper från arbetare till akademiker och småföretagare. Det ska vi göra igen!

Cirka 13 minuter in i sändningen finns inslaget där jag medverkar.

http://svtplay.se/t/102534/aktuellt

0 kommentarer:


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and BMW Cars. Powered by Blogger