lördag 4 juni 2011

I prövande samtal med invånarna om nuet och framtiden

Som kommunalråd har jag alltid försökt hålla dialogen med kommuninvånarna igång så mycket som möjligt. Och just samtal och kontakter med allmänheten i olika skepnader är det som jag lägger mest tid på i mitt uppdrag. Oftast handlar det om telefonsamtal, mail, brev, blogginlägg, twittermeddelanden, FB-meddelanden, möten med enskilda eller föreningar och företag och så klart spontana samtal "på stan".

Ibland sker dock möten det också i mer organiserade och planerade former. "Träffa kommunalrådet" är ett sådant. En gång i månaden under en lunchtimme finns jag på en utannonserad plats dit invånare kan komma för att ställa frågor och lämna synpunkter. Det brukar oftast bli väldigt bra diskussioner och timmen går snabbt. Ofta kommer det fram personer efteråt och säger något som man inte vill ta upp inför alla andra. Dessutom får jag ofta höra "jag håller inte med om allt som du står för politiskt, men du ska veta att det är uppskattat att du ordnar de här mötena!" Sådan respons är alltid rolig att få. En artikel om dessa möten kan du just nu läsa på sigtunabygden.se

Förra "Träffa kommunalrådet" ägde rum på biblioteket i Sigtuna. Nästa blir i Valsta centrum 16 juni kl 12-13. Välkomna!

Andra organiserade kontaktmöjligheter är torgmöten och dörrknackning. Just nu har Socialdemokraterna i Sigtuna kommun knackat på cirka 2500 dörrar och fört cirka 700 samtal med invånarna. Jag kommer skriva mer om detta senare.

0 kommentarer:


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and BMW Cars. Powered by Blogger