fredag 24 februari 2012

Fredagen den 24 februari

Sitter i taxin på väg hem från tv-huset efter en kort intervju om Sigtuna kommuns seger i kammarrätten. Nu får vi ställa krav i vår upphandling om arbetsrätt, ekologi, etisk märkning, miljö och bra djurhållning. Inslaget sänds nu kl 19:30 i Rapport.

Dagen började med styrelsemöte i SABO, branschorganisationen för de allmännyttiga bostadsbolagen. 2011 blev ett bra år för organisationen, visar årsredovisningen. Sverige behöver en stark och modern allmännytta!

Direkt efter lunch träffade jag företag som jobbar med ny energiteknik för att värma upp bostäder. Vi kom överens om att försöka arrangera ett seminarium i Märsta till hösten.

På eftermiddagen träffade jag valberedningens ordförande för Socialdemokraterna i Sigtuna kommun. Valberedningen vill föreslå årsmötet att jag omväljs till ordförande för en period om två år. Jag är stolt och tacksam för frågan och svarade ja. Jag har varit ordförande i elva år och känner mig motiverad och taggad för två år till.

Under senare delen av eftermiddagen hade jag en genomgång av kommunalekonomiska frågor.

Ett inplanerat möte med SSU:s förbundsordförande fick flyttas fram i tid.

På vägen till affären för att köpa varor till kvällsmaten ringde Rapport och då var det bara att kasta om i planeringen ...

En ganska vanlig dag i ett kommunalråd liv. Det är spännande, viktigt, utmanande och kul!

0 kommentarer:


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and BMW Cars. Powered by Blogger